Η BYD αποφάσισε να βγάλει «διαζύγιο» από την Mercedes-Benz και οι δρόμοι των δυο πλευρών χωρίζουν.
Η BYD εξαγόρασε το υπόλοιπο μερίδιο της Mercedes-Benz στη Denza, την κοινοπραξία που συνιδρύθηκε από την κινεζική και γερμανική εταιρεία το 2010
Η απόκτηση του μεριδίου του 10% (για άγνωστο μέχρι στιγμής ποσό) σημαίνει ότι η BYD ανέλαβε τον πλήρη έλεγχο της Denza.
Η Denza ήταν αρχικά μια κοινοπραξία με ποσοστά 50:50 μεταξύ BYD και Mercedes-Benz. Στην πορεία η πρώτη εξ αυτών αύξησε το μερίδιό της στο 90% πριν από δύο χρόνια.
Η κίνηση εξαγοράς του μεριδίου της Mercedes-Benz έρχεται καθώς η Denza αρχίζει να θέτει τις βάσεις για την είσοδό της στην ευρωπαϊκή αγορά.
Στα τέλη του 2014 η εταιρεία παρουσίασε το πρώτο της μοντέλο, το Denza EV, το οποίο τέθηκε προς πώληση μόνο σε επιλεγμένες κινεζικές πόλεις ως premium πρόταση στην αγορά.
Τον Φεβρουάριο του 2021 η γερμανική εφημερίδα Handelsblatt ανέφερε ότι οι σχέσεις μεταξύ των συνιδιοκτητών, δηλαδή της BYD και της Mercedes-Benz, ήταν σε κρίση, καθώς οι πωλήσεις της δεν ανταποκρίνονταν στις προσδοκίες της Mercedes.
Λόγω του αβέβαιου μέλλοντος της Denza, εκπονήθηκε ένα σχέδιο ανάκαμψης και ανακοινώθηκαν αλλαγές στη δομή της κοινοπραξίας το Δεκέμβριο του 2021.
Ο Όμιλος Mercedes-Benz μείωσε τις μετοχές του από 50% σε 10% αφήνοντας το 90% στη BYD.
Στα τέλη του 2021 η Denza υποβλήθηκε σε αναδιάρθρωση καθώς η Mercedes-Benz μείωσε το μερίδιό της στο 10%, ενώ η BYD κατείχε το υπόλοιπο.
Η BYD άρχισε να επενδύει σε νέα μοντέλα, όπως το D9 MPV, τα SUV N8 και N7 και το Z9 – όλα παντελώς άγνωστα στην ευρωπαϊκή αγορά.
Πλέον, αυτές τις μέρες, Σεπτέμβριος του 2024, η Mercedes-Benz αποχώρησε από την κοινοπραξία μεταβιβάζοντας το υπόλοιπο 10% της στην BYD.