Ο Χέλμουτ Μάρκο παραδέχθηκε ότι λείπει από τη Red Bull ο κορυφαίος σχεδιαστής της Φόρμουλα Ένα, Εϊντριαν Νιούι. Και το παραδέχτηκε την ώρα που η αυστριακή ομάδα δυσκολεύεται να καταλάβει και να αντιμετωπίσει τα προβλήματα με το μονοθέσιό της, τα οποία οδήγησαν τον Λίαμ Λόσον στην… έξοδο από τη θέση του δεύτερου οδηγού της.
Ο νεαρός Νεοζηλανδός «υποβιβάστηκε» στους Racing Bulls ύστερα από μόλις δύο γκραν πρι ως «πιλότος» της Red Bull, με τον Ιάπωνα Γιούκι Τσουνόντα να ακολουθεί το αντίθετο… δρομολόγιο, προκειμένου να τον αντικαταστήσει στην αυστριακή ομάδα, αρχής γενομένης από το γκραν πρι της πατρίδας του, στη Σουζούκα (6/4).
Υπενθυμίζεται ότι ο Νιούι αποχώρησε από τη Red Bull τον περασμένο Μάιο, ενώ στη συνέχεια επέλεξε να ενταχθεί στην Aston Martin, όπου έπιασε… δουλειά στις 3 Μαρτίου.
Ο Μάρκο, ο οποίος είναι σύμβουλος μηχανοκίνητου αθλητισμού της Red Bull, έχει παραδεχθεί ότι ήταν «ένα λάθος» η… στροφή στον Λόσον στο τέλος του 2024, προκειμένου να αντικαταστήσει τον Σέρχιο Πέρες, ο οποίος πληρώθηκε για να λύσει το συμβόλαιό του (σ.σ. έληγε στο τέλος του 2026). Επίσης, ισχυρίστηκε ότι ο 23χρονος Λόσον δεν μπορούσε να αντεπεξέλθει στην πίεση.
Πάντως, ο 81χρονος Αυστριακός έχει δηλώσει ότι το εφετινό μονοθέσιο της Red Bull, η RB21, το οποίο… καταδίκασε τον Λόσον στην… έξοδο από την αυστριακή ομάδα, είναι «δύσκολο να το οδηγήσεις».
Τώρα, όμως, ο Μάρκο παραδέχθηκε ότι η έλλειψη απόδοσης στην RB21 σχετίζεται με το γεγονός ότι ο Νιούι δεν είναι πια στη Red Bull. «Φυσικά και μας λείπει ένας τέτοιος άνθρωπος. Ένας Νιούι είναι ένας Νιούι» υπογράμμισε ο Αυστριακός, μιλώντας στο ΟΕ24, και πρόσθεσε προς υπεράσπιση της αυστριακής ομάδας: «Αλλά είμαστε μια ομάδα σχεδόν χιλίων ατόμων. Το επιτελείο πίσω του “χτίστηκε” σταδιακά».
