Η κυβέρνηση της Ιταλίας επέπληξε την Stellantis για την κατασκευή του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος της Alfa Romeo στο εξωτερικό, υποστηρίζοντας ότι η επιλογή της εταιρείας παραβίασε τους ιταλικούς κανονισμούς.
Η Alfa Romeo, υπό την ιδιοκτησία της Stellantis, παρουσίασε την τελευταία της δημιουργία, το compact SUV Milano, αποτίοντας φόρο τιμής στην ιστορική πόλη του Μιλάνου, όπου η μάρκα ξεκίνησε το 1910.
Κατασκευασμένο στις εγκαταστάσεις της Stellantis στο Tychy της Πολωνίας, μαζί με μοντέλα όπως το Jeep Avenger και το Fiat 600, η Milano σηματοδοτεί την πρώτη περίπτωση μιας Alfa Romeo που κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου εκτός Ιταλίας.
Ο Ιταλός υπουργός Βιομηχανίας Adolfo Urso εξέφρασε την αποδοκιμασία του στο Τορίνο, επικαλούμενος νομοθεσία του 2003 που αποσκοπεί στην πρόληψη της παραποίησης προϊόντων ως ιταλικών, ενώ δεν είναι.
Ο Urso τόνισε ότι ένα όχημα με την ονομασία Milano θα έπρεπε δικαιωματικά να παράγεται εντός των συνόρων της Ιταλίας για να τηρείται ο νόμος. H Stellantis απέφυγε να δώσει απάντηση.
Η κριτική του Urso αποτελεί την τελευταία εξέλιξη στη συνεχιζόμενη συζήτηση μεταξύ της κυβέρνησης της πρωθυπουργού Τζόρτζια Μελόνι και της γαλλο-ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, εν μέσω διαπραγματεύσεων σχετικά με τα σχέδια για την αύξηση της εγχώριας παραγωγής αυτοκινήτων σε ένα εκατομμύριο μονάδες.
Η νομοθεσία στην οποία αναφέρεται ο Urso έχει σχεδιαστεί για να απαγορεύσει την παρουσίαση προϊόντων ξένης κατασκευής ως προερχόμενων από την Ιταλία, που ιστορικά επικαλούνται σε περιπτώσεις που αφορούν τρόφιμα, όπως η αμερικανικής κατασκευής “παρμεζάνα” που διατίθεται στην αγορά ως συγγενής με την ιταλική “παρμιτζιάνο“.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της Milano στο Μιλάνο, ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, εξήγησε στους δημοσιογράφους ότι η επιλογή της παραγωγής στην Πολωνία αντί της Ιταλίας μειώνει την τιμή τoυ SUV κατά 10.000 ευρώ.
Επί του παρόντος, η Milano είναι το μοναδικό μοντέλο της Alfa Romeo που προορίζεται για παραγωγή εκτός Ιταλίας.
Ο Tavares επιβεβαίωσε ότι οι επερχόμενες εκδόσεις της Stelvio, που είναι προγραμματισμένες για το 2025, και της Giulia, που αναμένεται το 2026, θα συνεχίσουν να κατασκευάζονται στο Cassino της κεντρικής Ιταλίας.
Η Stellantis σχεδιάζει να επενδύσει πάνω από 100 εκατομμύρια ευρώ στις εγκαταστάσεις για να φιλοξενήσει την παραγωγή της νέας πλατφόρμας STLA Large για την ευρωπαϊκή αγορά.