Η θρυλική Mercedes G-Class απέκτησε την πρώτη της ηλεκτρική έκδοση, που διαθέτει 4 ηλεκτροκινητήρες και κάνει τα 0-100 km/h σε μόλις 4,7 sec.
Στη μακρά ιστορία της Mercedes-Benz Gelandewagen, ή αλλιώς G-Wagen, η οποία βρίσκεται στην γκάμα της γερμανικής εταιρείας από το 1979, έχουν υπάρξει εκδόσεις με τέσσερις, έξι, οκτώ και δώδεκα κυλίνδρους. Τώρα, το εμβληματικό μοντέλο λαμβάνει για πρώτη φορά αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, η οποία παρουσιάστηκε από τη γερμανική φίρμα.
Η ηλεκτρική G-Class διαθέτει 4 ηλεκτροκινητήρες, ένας σε κάθε τροχό, οι οποίοι προσφέρουν 587 PS και 1.164 Nm ροπής, ξεπερνώντας τους αντίστοιχους αριθμούς της AMG G63, που αγγίζει τα 585 PS και 850 Nm. Η διάταξη του τετραπλού ηλεκτροκινητήρα επιτρέπει στο μοντέλο να κάνει τα 0-100 km/h σε μόλις 4,7 sec, δηλαδή 4 δέκατα του δευτερολέπτου πιο αργά από την «καυτή» έκδοση του βενζινοκίνητου μοντέλου.
Η τελική ταχύτητα έχει περιοριστεί ηλεκτρονικά μόλις στα 180 km/h, όμως δεν είναι η ταχύτητα ή οι επιδόσεις στο sprint των 0-100 km/h, ο λόγος για τον οποίο αγοράζει κανείς μια G-Class. Το κύριο δυνατό σημείο του πανίσχυρου τετρακίνητου SUV παραμένει η ικανότητά του εκτός δρόμου.
Η ηλεκτρική G 580 μπορεί να βυθιστεί στο νερό και τη λάσπη μέχρι τα 850 mm, ξεπερνώντας τόσο την G 550, όσο και την AMG G 63. Εκτός αυτού, η απόσταση από το έδαφος ανάμεσα στους άξονες είναι τουλάχιστον 250 mm, ενώ το όχημα μπορεί να «σκαρφαλώσει» σε επιφάνεια με κλίση έως και 35 μοιρών.
Φυσικά, προκειμένου να επιτευχθούν τα παραπάνω, η Mercedes έχει κάνει μια σειρά από προσθήκες στο νέο της EV. Η λειτουργία off-road crawl προσφέρει στους οδηγούς επιπλέον ισχύ, όταν οδηγούν εκτός δρόμου, διατηρώντας την ταχύτητα σταθερή και βρίσκοντας πρόσφυση ακόμη και στις πιο κακοτράχαλες διαδρομές. Η φιλοσοφία της θυμίζει εκείνη του cruise control, αλλά για off-road καταστάσεις.
Εκτός αυτού, υπάρχει η επιλογή G-Turn, η οποία επιτρέπει στον χρήστη να κάνει σχεδόν επιτόπια περιστροφή. Αυτό, όχι μόνο είναι αρκετά εντυπωσιακό, αλλά προσφέρεται και ως λύση, όταν για παράδειγμα υπάρχει κάποιο εμπόδιο στη διαδρομή που έχει επιλέξει ο οδηγός και δεν μπορεί να συνεχίσει. Το όχημα θα περιστραφεί και θα γυρίσει προς τα πίσω, βγάζοντάς τον έτσι από μια δύσκολη κατάσταση.
Η G 580 με τεχνολογία EQ, όπως είναι η πλήρης ονομασία του μοντέλου, διαθέτει μπροστινή, ανεξάρτητη ανάρτηση με διπλά ψαλίδια και έναν νέο άκαμπτο πίσω άξονα, όπως και προστασία του πατώματος, που έχει ενισχυθεί με ανθρακόνημα, προκειμένου να δημιουργηθεί μια «ασπίδα» γύρω από την μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 116 kWh. Προσφέρει αυτονομία που κυμαίνεται από 434 km έως 473 km, ενώ υποστηρίζει ταχύτητα φόρτισης έως και 200 kW, με αποτέλεσμα να «γεμίζει» από το 10% στο 80% σε 32 λεπτά.
Όσο για τον σχεδιασμό, η τετραγωνισμένη και στιβαρή εμφάνιση της θερμικής έκδοσης έχει διατηρηθεί, όμως έχει τοποθετηθεί μια κλειστή, φωτεινή μάσκα. Έχουν γίνει επίσης κάποιες μικρές τροποποιήσεις για την αεροδυναμική του οχήματος, όπως για παράδειγμα η μικρή αεροτομή που υπάρχει στο πίσω μέρος.
Αντί της ρεζέρβας στο πίσω μέρο, η Mercedes έχει προσθέσει ένα κουτί, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αποθήκευση του καλωδίου φόρτισης, αντιολισθητικών αλυσίδων και εργαλείων, το βάρος των οποίων δεν πρέπει να ξεπερνά τα 10 κιλά.
Στο εσωτερικό, η G 580 είναι φανερά επηρεασμένη από τη θερμική G-Class. Οι οθόνες 12,3 ιντσών δε λείπουν και έρχονται μαζί με το σύστημα infotainment MBUX της εταιρείας, ενώ και η λαβή στη μεριά του συνοδηγού βρίσκεται στη θέση της. Η καμπίνα είναι ντυμένη με λεπτομέρειες από ανθρακόνημα σε γαλάζιο χρώμα. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει εξοπλίσει το νέο της μοντέλο με το G-Roar, έναν ψεύτικο ήχο θερμικού κινητήρα, που κάνει την αμιγώς ηλεκτρική G-Class να ακούγεται σαν τη βενζινοκίνητη «αδερφή» της κατά την επιτάχυνση.