Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη συνεχίζει να επενδύει στην ψηφιακή μετάβαση που έχει κάνει εύκολη τη ζωή των πολιτών στις συναλλαγές τους με το Δημόσιο και οι αριθμοί την επιβεβαιώνουν συνεχώς.
Ξεπέρασαν τις 1,45 δισεκατομμύρια οι ψηφιακές συναλλαγές των πολιτών με το Δημόσιο το 2023. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, από την 1η Ιανουαρίου μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου του περασμένου έτους, τα συστήματα του Δημοσίου, είτε παρείχαν ψηφιακές υπηρεσίες προς τους πολίτες είτε «μίλησαν μεταξύ τους» 1.453.680.496 φορές, καταγράφοντας αύξηση κατά 226 εκατομμύρια, δηλαδή της τάξης του 18,5% σε σχέση με το 2022, όπου οι ψηφιακές συναλλαγές είχαν ανέλθει σε 1,227 δισεκατομμύρια.
Στις ψηφιακές συναλλαγές αθροίζονται:
– Οι ψηφιακές υπηρεσίες, δηλαδή η ταυτοποίηση των πολιτών σ’ ένα πληροφοριακό σύστημα με τη χρήση των κωδικών TaxisΝet ή web banking.
– Οι διαλειτουργικότητες, δηλαδή η ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ υπηρεσιών και μητρώων του Δημοσίου, χωρίς άλλη ενέργεια από πλευράς του πολίτη πέρα από τη χορήγηση της συγκατάθεσής του.
Από το 2022 στις ψηφιακές συναλλαγές συνυπολογίζονται και οι ψηφιακές «οικονομικές» συναλλαγές. Πρόκειται για περιπτώσεις που ο πολίτης έχει πρόσβαση σε ψηφιακές υπηρεσίες του οικονομικού τομέα εκτός προτύπου oAuth 2.0 (φορολογικές, τελωνειακές, πόθεν έσχες κ.α.). Οι συγκεκριμένες συναλλαγές πλέον αποτυπώνονται μετά την αναβάθμιση των υποδομών και υπολογιστικών εργαλείων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Για πρώτη φορά οι ψηφιακές συναλλαγές προσεγγίζουν το 1,5 δισεκατομμύριο. Αναλυτικά οι ψηφιακές συναλλαγές κατ’ έτος:
2018: 8.780.915
2019: 34.688.300
2020: 94.688.363
2021: 566.962.980
2022: 1.227.477.424
2023: 1.453.680.496
«Η αύξηση των ψηφιακών συναλλαγών με το Δημόσιο αποδεικνύει ότι οι πολίτες αγκαλιάζουν τις ψηφιακές υπηρεσίες που σχεδιάζουμε και υλοποιούμε στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης», δήλωσε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου και προσέθεσε: «Καθημερινά ενισχύουμε το ψηφιακό άλμα της Ελλάδας με αμφίδρομο όφελος για τους πολίτες και τη Δημόσια Διοίκηση. Στόχος μας είναι η καθημερινότητα να γίνεται για όλους φιλικότερη με λιγότερη γραφειοκρατία, να εξοικονομούνται πόροι και το κράτος να ανακτά την εμπιστοσύνη των πολιτών».
Από την πλευρά του, ο γενικός γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, τόνισε: «Για ακόμα μία χρονιά έχουμε σημαντική αύξηση στις ψηφιακές συναλλαγές με το Δημόσιο, με μεγάλο όφελος για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας, και συνεπώς την εξοικονόμηση χρόνου, κόστους και ενέργειας για τους πολίτες και εξοικονόμηση πόρων για τη Διοίκηση. Προσεγγίζουμε πλέον τις 1,5 δισ. συναλλαγές, υλοποιώντας τη στρατηγική του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ήδη κάναμε και θα συνεχίζουμε να κάνουμε ευκολότερη κάθε πτυχή της αλληλεπίδρασης πολιτών και επιχειρήσεων με το Δημόσιο».