Το νέο Skoda Kodiaq 1.5 TSI 150PS DSG7 ήρθε και στα… μέρη μας.
Η δεύτερη γενιά του Skoda Kodiaq μόλις έφτασε στη χώρα μας και εντυπωσιάζει. Η δεύτερη γενιά του Kodiaq είναι μεγαλύτερη κατά 6,1 εκατοστά με μήκος 4,76 μέτρα. Το D-SUV της μάρκας συστήνεται στην Ελληνική αγορά, διαθέτοντας μια ευρεία γκάμα τεσσάρων συστημάτων πρόωσης με επιλογές σε βενζίνη, πετρέλαιο, και Plug-in Hybrid, δυνατότητα τετρακίνησης, και κυρίως την επιλογή επταθέσιας διαμόρφωσης.
Μπροστά, διαθέτει προβολείς LED Matrix, με 50% περισσότερα φωτεινά στοιχεία από αυτούς της πρώτης γενιάς, και νέα εξαγωνική φωτιζόμενη μάσκα.
Οι αεροδυναμικά βελτιστοποιημένες δίχρωμες ζάντες αλουμινίου των 20 ιντσών γεμίζουν ιδανικά τους επανασχεδιασμένους, τετραγωνισμένους θόλους, και αναδεικνύουν ακόμη εντονότερα τη δυναμική πτυχή του μοντέλου, που τονίζεται εξαιτίας της διακριτικά επικλινούς οροφής, που συντέλεσε στη μείωση του συντελεστή οπισθέλκουσας, που πλέον αγγίζει το 0,282, νούμερο εντυπωσιακό για ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας (καθοριστικό ρόλο σε αυτό διαδραμάτισε και η εισαγωγή ενεργητικών περσίδων ψύξης κάτω από τη μάσκα).
Στο πίσω μέρος η ευρεία υπογραφή των φωτιστικών σωμάτων σε σχήμα C εκτείνεται στην φαρδιά πίσω πόρτα καθ’ όλο το μήκος της, ενώ ακολουθώντας τη νέα φιλοσοφία της μάρκας το λογότυπο της μάρκας έχει δώσει τη θέση του στην επιγραφή “SKODA”.
Στο σαλόνι διαθέτει πιστοποιημένα από την AGR μπροστινά καθίσματα Ergo. Διαθέτει τέσσερεις θύρες ταχείας φόρτισης USB-C (45 W) και δύο θέσεις επαγωγικής φόρτισης (15 W) με ενσωματωμένη λειτουργία ψύξης.
Οι τρείς περιστροφικοί απτικοί διακόπτες Smart Dials κάτω από την οθόνη infotainment φέρουν μια έγχρωμη ψηφιακή οθόνη διαμέτρου 32 χιλιοστών, μέσω των οποίων έχετε άμεση πρόσβαση σε πολυάριθμες λειτουργίες του αυτοκινήτου.
Τα δύο εξωτερικά Smart Dials για τον οδηγό και τον συνοδηγό ελέγχουν τη θερμοκρασία του εσωτερικού χώρου, τη θέρμανση και τον εξαερισμό των καθισμάτων, ενώ ο κεντρικός διακόπτης ελέγχει έως και τέσσερις λειτουργίες, από τις ακόλουθες έξι: την ένταση του συστήματος infotainment, την ένταση του εξαερισμού, την κατεύθυνση του αέρα, τον έξυπνο κλιματισμό, τις λειτουργίες οδήγησης και το ζουμ του χάρτη.
Η ελεύθερη κεντρική οθόνη infotainment 13 ιντσών, που μεταξύ άλλων ενσωματώνει το ChatGPT (από τα τέλη του 2024), και την ψηφιακή φωνητική βοηθό Laura, μέσω των οποίων είναι δυνατός ο έλεγχος των συστημάτων ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, πλοήγησης και κλιματισμού του αυτοκινήτου. Στη πράξη η διάδραση στα μενού είναι πολύ εύκολη, ενώ άριστη είναι και η αντίδραση του συστήματος στις εντολές.
Εξαιτίας των συρόμενων και επικλινόμενων πίσω καθισμάτων το Kodiaq φιλοξενεί εκεί με άνεση τρείς ενήλικες επιβάτες, δίχως κανέναν απολύτως συμβιβασμό στη χωρητικότητα του πόρτπαγκάζ μετρώντας το εντυπωσιακό νούμερο των 910 λίτρων, που με την αναδίπλωση της πίσω σειράς καθισμάτων δύναται να αγγίξει τα 2.105 λίτρα.
Το νέο Kodiaq διατίθεται στη χώρα μας αποκλειστικά στην έκδοση Selection, προσφέροντας ένα υπερπληρέστατο πακέτο στάνταρ εξοπλισμού. Μεταξύ των κυριότερων διαθέτει 7 αερόσακους, σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, σύστημα αναγνώρισης πεζών και δικυκλιστών, σύστημα διατήρησης λωρίδας, επιλογή προφίλ οδήγησης, ψηφιακό πίνακα οργάνων 10”, κάθισμα οδηγού με ηλεκτρική ρύθμιση, οσφυική στήριξη και λειτουργία μνήμης, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, σύστημα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο 3-ζωνικό κλιματισμό, εσωτερικό φωτισμό περιβάλλοντος Led και αισθητήρες ελέγχου στάθμευσης εμπρός – πίσω με κάμερα οπισθοπορείας με δυναμικές γραμμές καθοδήγησης.
Ο κινητήρας
Κάτω από το καπό έχει τον γνώριμο κινητήρα βενζίνης των 1,5 λίτρων που προέρχεται από τη Volkswagen AG. Οι 150 ίπποι στις 5.000 – 6.000 σ.α.λ και τα 250Nm ροπής μεταξύ 1.500 – 3.500 σ.α.λ. στη συγκεκριμένη διαμόρφωση ίσως ακούγονται λίγα ένεκεν των 1665 κιλών στη πενταθέσια διαμόρφωση, όμως επί του πρακτέου αρκούν για να κινήσουν με ικανοποιητική σπιρτάδα το αμάξωμα των 4,76 μέτρων. Μερίδιο σε αυτό φέρει και η ήπια υβριδική τεχνολογία που χρησιμοποιεί γεννήτρια μίζας/ιμάντα 48 Volt και μπαταρία ιόντων λιθίου 48 Volt, μιας και η ενέργεια που ανακτάται κατά το φρενάρισμα υποβοηθά τον κινητήρα εσωτερικής καύσης με ηλεκτρική ώθηση, ενώ περιστασιακά και υπό συγκεκριμένες συνθήκες επιτρέπει στο SUV να κινηθεί με τον κινητήρα απενεργοποιημένο.
Τα πρώτα 100χλμ./ώρα έρχονται σε 9,7 δευτερόλεπτα, ενώ επιμένοντας σε αυτό η τελική ταχύτητα θα αγγίξει τα 207χλμ./ώρα δίχως ουσιαστική δυσκολία.
Ο μικρός ηλεκτροκινητήρας με ισχύ 20 ίππων και ροπή 25 Nm, συνεργάζεται αρμονικά με τον 1,5 TSI υποστηρίζoντας την κίνηση, ειδικά σε χαμηλές ταχύτητες, ενώ σε συνθήκες “ήπιας” οδήγησης όπου το φορτίο του κινητήρα είναι χαμηλό, η τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων της πιο πρόσφατης γενιάς (ACT+), αδρανοποιεί επιλεκτικά τα δύο εξωτερικά έμβολα, για αυξημένη οικονομία καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων. Όταν η ζήτηση για ισχύ αυξάνεται, οι απενεργοποιημένοι κύλινδροι ενεργοποιούνται ξανά γρήγορα για να διασφαλιστεί η ομαλή επιτάχυνση, δίχως όμως αυτή η διαδικασία να γίνεται αντιληπτή από τον οδηγό. Έτσι κινούμενοι σε αστικό περιβάλλον ο υπολογιστής ταξιδίου έγραψε 8,0 λίτρα/100 χιλιόμετρα, ενώ σε ανοιχτό δρόμο η κατανάλωση εύκολα έπεσε στα 6,1 οδηγώντας με ρυθμούς του ανώτατου επιτρεπτού ορίου στους αυτοκινητοδρόμους.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας
Τετρακύλινδρος, σε σειρά
Turbo, άμεσου ψεκασμού βενζίνης, ήπια υβριδικός 48V
Χωρητικότητα 1498 κ.εκ.
Iσχύς κινητήρα
Μέγιστη ισχύς: 150 ίπποι / 5.000 – 6.000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 250Nm / 1.500 – 3.500 σ.α.λ.
Μετάδοση
Κίνηση στους εμπρός τροχούς
Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα: 207 χλμ./ώρα
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 9,7 δλ.
Κατανάλωση καυσίμου
Κατασκευαστή (WLTP): 6,0 λίτρα/100 χλμ.
Δοκιμής: 8,0 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 137 γρ./χλμ.
Pεζερβουάρ
55 λίτρα
Αμάξωμα
Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.758 x 1.864 x 1.679
Μεταξόνιο χλστ.: 2.789
Βάρος: 1665 κιλά
Χώρος αποσκευών
910 λίτρα
Τιμή αγοράς
Βασική έκδοση: 38.300 ευρώ
Τέλη κυκλοφορίας: 88,32 ευρώ