Με εξαιρετικό βαθμό στον τομέα της ασφάλειας, βαθμολογήθηκε το νέο EV9, η ναυαρχίδα της Kia.
Το αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV ανέβηκε στο ψηλότερο βάθρο του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού EuroNCAP, ο οποίος του έδωσε το χρυσό «μετάλλιο» των πέντε αστεριών. Η καμπίνα του ΕV9, η οποία μπορεί να φιλοξενήσει 6 ή 7 επιβάτες, παρέμεινε σταθερή στη μετωπική πρόσκρουση, ενώ καλή προστασία είχαν τα γόνατα και οι μηροί των εμπρός επιβατών.
Η ανάλυση της επιβράδυνσης και της παραμορφώσιμης επιφάνειας στο κινούμενο εμπόδιο, με το οποίο συγκρούστηκε μετωπικά το EV9, έδειξαν ότι σε πραγματικές συνθήκες η δομή του αμαξώματος θα ήταν μέτρια επικίνδυνη για το άλλο όχημα.
Στη μετωπική πρόσκρουση σε εμπόδιο πλήρους επιφάνειας όλα τα κρίσιμα σημεία στο σώμα του οδηγού και του πίσω επιβάτη είχαν καλή ή επαρκή προστασία. Μοναδική εξαίρεση ο θώρακας του πίσω επιβάτη, ο οποίος λόγω υψηλών δυνάμεων πίεσης είχε οριακή προστασία.
Στην πλευρική πρόσκρουση σε εμπόδιο το EV9 ανταπεξήλθε χωρίς κανένα πρόβλημα, ενώ στην πιο απαιτητική πλευρική πρόσκρουση σε στύλο καταγράφηκε οριακή προστασία στο στήθος. Ο βαθμός συγκράτησης εκτόξευσης του εμπρός επιβάτη προς την απέναντι εσωτερική πλευρά του οχήματος, στην πλευρική πρόσκρουση, χαρακτηρίστηκε επαρκής.
Τα εμπρός και πίσω καθίσματα, μαζί με τα προσκέφαλα τους, μπορούν να προστατέψουν καλά την περιοχή του αυχένα σε μια ενδεχόμενη οπίσθια πρόσκρουση. Το μέγιστο σκορ του EV9 αφορά την προστασία παιδιών, καθώς οι ανήλικοι επιβάτες, ηλικίας 6 και 10 ετών, ήταν πολύ καλά προστατευμένοι τόσο στη μετωπική όσο και στην πλευρική πρόσκρουση.
Ο αερόσακος του συνοδηγού μπορεί να απενεργοποιηθεί για να επιτρέπει την τοποθέτηση παιδικού καθίσματος μπροστά, ενώ υπάρχει εμφανής ένδειξη που ενημερώνει τον οδηγό για τη λειτουργία του συστήματος. Το EV9 διαθέτει σύστημα ανίχνευσης παρουσίας παιδιών και προβάλει ειδοποίηση στον οδηγό πριν αποβιβαστεί.
Το σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEB) μπορεί να εντοπίζει εκτός από οχήματα και ευάλωτους χρήστες του δρόμου, ενώ ανταποκρίθηκε επαρκώς απέναντι σε πεζούς, με την προστασία για τους ποδηλάτες και τους μοτοσικλετιστές να κρίνεται καλή.
Ένα σύστημα προστασίας όσων βρίσκονται πίσω από το αυτοκίνητο όταν αυτό κάνει όπισθεν είναι διαθέσιμο προαιρετικά και δε συμπεριλήφθηκε στην αξιολόγηση του EuroNCAP. Το κεφάλι του πεζού και του ποδηλάτη είχαν καλή προστασία στο καπό του EV9, ενώ η λεκάνη και τα πόδια είχαν κακή και καλή προστασία αντίστοιχα, από τον προφυλακτήρα.
Στα βοηθητικά συστήματα ασφαλείας περιλαμβάνεται υπενθύμιση για τις ζώνες ασφαλείας των εμπρός και πίσω καθισμάτων, ανίχνευση κόπωσης του οδηγού, υποβοήθηση παραμονής του οχήματος εντός της λωρίδας κυκλοφορίας με επέμβαση στο σύστημα διεύθυνσης και εντοπισμός των ορίων ταχύτητας με δυνατότητα αυτόματης ρύθμισης του περιοριστή.
Παράλληλα το eCall ειδοποιεί τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση ατυχήματος με ενεργοποίηση των αερόσακων, ενώ υπάρχει και αυτόματη ενεργοποίησης των φρένων μετά από μια σύγκρουση για να αποφευχθούν οι επόμενες. Ο EuroNCAP διαπίστωσε ότι σε περίπτωση εισροής υδάτων οι πόρτες, αν είναι κλειδωμένες, μπορούν να ανοίξουν μέσα σε δυο λεπτά από την απώλεια ρεύματος, όμως τα ηλεκτρικά παράθυρα δε θα παραμείνουν λειτουργικά για αρκετά χρόνο για να διευκολύνουν τους επιβάτες να διαφύγουν.
Ακολουθεί το βίντεο με τις δοκιμές πρόσκρουσης του Kia EV9 και η αναλυτική του βαθμολογία.
Προστασία ενηλίκων, οδηγού-συνοδηγού: 84%
Προστασία παιδιών: 88%
Προστασία πεζών: 76%
Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας: 83%