O Αύγουστος δεν αποδείχτηκε τελικά «καυτός» στον τομέα των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων στην ΕΕ,
Τον Αύγουστο του 2024, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ σημείωσαν απότομη μείωση (-18,3%) με αρνητικά αποτελέσματα στις τέσσερις μεγάλες αγορές της περιοχής: διψήφιες απώλειες σημειώθηκαν στη Γερμανία (-27,8%), στη Γαλλία (-24,3%) και στην Ιταλία (-13,4%), με την ισπανική αγορά να υποχωρεί κατά 6,5%. Το μερίδιο των BEV στην αγορά της ΕΕ μειώθηκε σχεδόν κατά ένα τρίτο.
Το οκτάμηνο Ιανουαρίου Αυγούστου 2024, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 1,4%, φτάνοντας σχεδόν τα 7,2 εκατομμύρια μονάδες. Η Ισπανία (+4,5%) και η Ιταλία (+3,8%) παρουσίασαν θετικές αλλά μέτριες επιδόσεις. Από την άλλη πλευρά, η γαλλική και η γερμανική αγορά είδαν τα αποτελέσματά τους να παραμένουν στάσιμα (-0,5% και ‑0,3% αντίστοιχα).
Εγγραφές νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ ανά πηγή ενέργειας
Τον Αύγουστο, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 14,4% της αγοράς αυτοκινήτου της ΕΕ, από 21% το προηγούμενο έτος. Αυτό αντιπροσωπεύει τον τέταρτο συνεχόμενο μήνα πτώσης φέτος, σε έντονη αντίθεση με τις σχεδόν σταθερές μηνιαίες αυξήσεις πέρυσι. Οι ταξινομήσεις Plug-in υβριδικών αυτοκινήτων σημείωσαν επίσης σημαντική πτώση 22,3%. Το συνδυασμένο μερίδιο των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ μειώθηκε επίσης ελαφρά στο 44,3%, από 45,1%.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τον Αύγουστο του 2024, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία (BEV) μειώθηκαν κατά 43,9% στις 92.627 μονάδες (έναντι 165.204 την ίδια περίοδο πέρυσι), με το συνολικό τους μερίδιο αγοράς να υποχωρεί στο 14,4% από 21% ένα χρόνο πριν. Αυτό οφείλεται στη θεαματική πτώση στις δύο μεγαλύτερες αγορές για αυτοκίνητα BEV: τη Γερμανία (-68,8%) και τη Γαλλία (-33,1%). Από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο, ταξινομήθηκαν 902.011 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία, που αντιπροσωπεύουν το 12,6% της αγοράς.
Οι εγγραφές Plug-in υβριδικών αυτοκινήτων σημείωσαν μείωση (-22,3%) τον περασμένο μήνα, με πτώση να καταγράφεται σε όλες τις μεγάλες αγορές τους.
Τον Αύγουστο, τα υβριδικά plug-in αντιπροσώπευαν το 7,1% της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων, από 7,4% πέρυσι, με 45.590 πωλήσεις.
Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα είναι ο μόνος τύπος οχημάτων που σημείωσε ανάπτυξη τον Αύγουστο, με τις ταξινομήσεις αυτοκινήτων να αυξάνονται κατά 6,6% στις 201.552 μονάδες. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές για αυτό το τμήμα κατέγραψαν κέρδη: η Ισπανία (+12,6%), η Γαλλία (+12,5%) και η Ιταλία (+2,5%), ενώ η Γερμανία (-0,1%) παρέμεινε σταθερή. Το μερίδιο αγοράς υβριδικού-ηλεκτρικού ηλεκτρικού ρεύματος έφτασε το 31,3%, από 24% τον Αύγουστο του 2023.
Αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ
Τον Αύγουστο του 2024, οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 17,1%, και οι τέσσερις βασικές αγορές καταγράφουν σημαντική πτώση: Γαλλία (-36,6%), Ιταλία (-18,8%), Ισπανία (-17,4%) και Γερμανία (-7,4%). Τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον το 33,1% της αγοράς, από 32,6% τον Αύγουστο πέρυσι.
Η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ σημείωσε πτώση 26,4%, με αποτέλεσμα τον περασμένο Αύγουστο να κατέχει μερίδιο 11,2%. Διψήφιες μειώσεις παρατηρήθηκαν σε όλες σχεδόν τις ευρωπαϊκές αγορές.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) αντιπροσωπεύει τους 15 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών, φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη: BMW Group, DAF Trucks, Daimler Truck, Ferrari, Ford Ευρώπης, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Iveco Group , JLR, Mercedes-Benz, Nissan, Renault Group, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group και Volvo Group.