Έπειτα από την εμπλοκή της Daihatsu στο σκάνδαλο που αφορούσε στην παρεχόμενη ασφάλεια των αυτοκινήτων της σε επιβάτες και πεζούς, τα στελέχη της μητρικής Toyota όρισαν νέο επιχειρηματικό πλάνο γι’ αυτή.
Πέρυσι τον Δεκέμβριο αποκαλύφθηκε στον παγκόσμιο αυτοκινητικό Τύπο ότι η Daihatsu δεν πραγματοποιούσε τις απαραίτητες δοκιμές πλευρικής πρόσκρουσης των οχημάτων σύμφωνα με τους θεσμοθετημένους κανόνες ασφαλείας.
Το γεγονός δεν επηρέασε μόνο την εταιρεία αλλά και την Toyota στην οποία ανήκει, ουσιαστικά. Οι άνθρωποι της τελευταίας αποφάσισαν να της δώσουν έναν νέο επιχειρηματικό ρόλο, αυτόν της κατασκευής μικρών σε διαστάσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων.
Αυτά, θα προορίζονται τόσο για την ιαπωνική αγορά όσο και για όσες (ασιατικές, κυρίως) υπάρχει εμπορικό ενδιαφέρον, Έτσι, η Toyota θα μπορεί να αυξήσει την παραγωγή ηλεκτροκίνητων μοντέλων της αλλά και να ανταγωνιστεί τις κινεζικές εταιρείες, οι οποίες είναι σε θέση να διαθέτουν τα ηλεκτρικά μοντέλα τους σε συμφέρουσες τιμές.
Θυμίζουμε ότι στην Ιαπωνία τα μικρών διαστάσεων οχήματα -τα ονομαζόμενα κέι, από την ιαπωνική έκφραση κέι τζιντόσα- είναι δημοφιλή λόγω της σχετικής νομοθεσίας που ισχύει στη χώρα για την αγορά καινούργιου αυτοκινήτου.
O Μασαχίρο Ινούε, ο νέος Πρόεδρος της Daihatsu Motor Company o οποίος ανέλαβε τη θέση του στα μέσα του περασμένου Φεβρουαρίου, δήλωσε ότι η εταιρεία αρχικά θα εστιάσει στην παραγωγή αμιγώς ηλεκτροκίνητων επαγγελματικών οχημάτων.
Όμως, σύμφωνα με τα αποτελέσματα εσωτερικής έρευνας που διεξήγαγαν τα στελέχη της, υπάρχει ζήτηση για την κατασκευή και διάθεση στην ιαπωνική αγορά και επιβατικών εκδόσεων αυτών των μοντέλων.
Πάντως, προς το παρόν, η Daihatsu θα πρέπει να αλλάξει κάποια στοιχεία που αφορούν τόσο στο πρωτόκολλο διεξαγωγής των δοκιμών ασφαλείας όσο και να μετατρέψει στις γραμμές παραγωγής της για να είναι δυνατή η παραγωγή των νέων αυτοκινήτων της.