Το πολυαναμενόμενο ηλεκτρικό Renault 5 E-tech, αποκάλυψε η Renault στην Έκθεση της Γενεύης, ταράζοντας τα νερά της αυτοκίνησης.
Ένα από τα αυτοκίνητα σύμβολα, μιας ολόκληρης εποχής, το Renault 5, βρίσκει το δρόμο του στο σύγχρονο κόσμο, ανταποκρινόμενο στις ανάγκες του 21ου αιώνα. Όπως το αυθεντικό μοντέλο ήταν η απάντηση της γαλλικής εταιρείας στην πετρελαϊκή κρίση της δεκαετίας του 1970, με το προσιτό κόστος κτήσης, αλλά και χρήσης, έτσι και το σημερινό, ηλεκτρικό Renault 5, έχει στόχο να προσφέρει οικολογικές και οικονομικές μετακινήσεις, με όσο το δυνατόν μικρότερο ενεργειακό αποτύπωμα.
To νέο Renault 5 έχει σχεδιαστεί από λευκό χαρτί και είναι το πρώτο μοντέλο της γαλλικής εταιρείας που βασίζεται στην ολοκαίνουρια πλατφόρμα AmprSmall, όπου θα βασιστούν και άλλα μικρομεσαία, ηλεκτρικά μοντέλα. Το επίπεδο δάπεδο, συνεισφέρει στην ευρυχωρία του θαλάμου των επιβατών, αλλά και των αποσκευών, που φτάνει τα 326 λίτρα, ενώ είναι και από τα ελάχιστα αυτοκίνητα της κατηγορίας με πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, με αναμενόμενα τα «γαλλικά» οδικά χαρακτηριστικά.
Με την πρώτη ματιά, το νέο Renault 5 έχει όλα τα στοιχεία για να επιτύχει το στόχο του. Μοντέρνος σχεδιασμός, νεανική ποπ εμφάνιση, σύγχρονο εσωτερικό με όλα τα τελευταία gadgets και, ίσως το πιο σημαντικό, τιμή που θα ξεκινάει στην ευρωπαϊκή αγορά, από τα 25.000 ευρώ.
Η χαμηλή, για ηλεκτρικό αυτοκίνητο τιμή, σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει πως έχουν γίνει εκπτώσεις στον εξοπλισμό ή στην αυτονομία. Το αντίθετο, το νέο Renault 5 εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα, τρεις παραλλαγές ισχύος 150, 122 και 95 ίππων με την αυτονομία να φτάνει τα 400 χλμ. Το ηλεκτρικό μοτέρ μάλιστα δεν έχει μόνιμους μαγνήτες, κάτι που σημαίνει πως δεν χρησιμοποιεί σπάνια ορυκτά υλικά, μειώνοντας έτσι το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Η φόρτιση του Renaut 5 E-tech μπορεί να γίνει τόσο στο οικιακό δίκτυο, με τον ενσωματωμένο φορτιστή 11 kW, αλλά και σε δημόσιους φορτιστές, μέχρι και τα 100 kW. Στο αυτοκίνητο μάλιστα, θα μπορεί να δίνει εντολές ο… οδηγός για να φορτίζει. Πώς θα γίνεται αυτό; Μέσω του «ειδώλου» Reno, ο οδηγός θα μπορεί να «συνδιαλέγεται» με το Renault 5, λέγοντας για παράδειγμα «Reno, προγραμμάτισε μία φόρτιση για αύριο το πρωί στις 8:00» ή «Reno, πώς μπορώ να διευρύνω την αυτονομία;»
Αυτό το σύστημα της γαλλικής εταιρείας, σε συνδυασμό με τη συνδεσιμότητα της τελευταίας γενιάς του OpenR Link συστήματος, μέσω Google και των 50 εφαρμογών, δημιουργούν μία νέα εμπειρία οδήγησης, που σίγουρα θα εκτιμηθεί από το νεανικό κοινό που είναι πιο εξοικειωμένο με τις σύγχρονες τεχνολογίες.
Εκεί άλλωστε στοχεύει και η Renault. Στους νέους αγοραστές ώστε να εισέλθουν στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης, για να διαπιστώσουν τα πλεονεκτήματά της, ώστε και τα επόμενά τους αυτοκίνητα να είναι ηλεκτρικά. Με μοντέλα όπως το Renault 5 E-tech, είναι σχεδόν βέβαιο πως η νέα γενιά θα κινείται σε γαλλικούς ρυθμούς.