Ο θρίαμβος της Ferrari και η εγκατάλειψη του Μαξ Φερστάπεν, ήταν τα δύο στοιχεία που χαρακτήρισαν το Γκραν Πρι της Μελβούρνης, που ολοκληρώθηκε με τον θρίαμβο του Ισπανού, Κάρλος Σάϊνθ και το «1-2» της ιστορικής εταιρείας κατασκευαστών, καθώς δεύτερος τερμάτισε ο Μονεγάσκος, Σαρλ Λεκλέρκ.
Ο Ολλανδός τρις παγκόσμιος πρωταθλητής και αδιαφιλονίκητο φαβορί και για τον εφετινό τίτλο, υποχρεώθηκε -λόγω προβλήματος πέδησης στο RB20 του- να εγκαταλείψει τον αγώνα, που διεξήχθη στην πίστα Albert Park και ήταν ο τρίτος του εφετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος.
Αφού επικράτησε εύκολα στους πρώτους δύο αγώνες της σεζόν, στο Μπαχρέιν και στην Σαουδική Αραβία, ο Φερστάπεν εξασφάλισε την 35η pole position του στην F1 και λογικά ήλπιζε ότι θα ισοφαρίσει το ρεκόρ των 10 διαδοχικών νικών, που είχε από την περασμένη σεζόν, ξεπερνώντας στον σχετικό πίνακα τον Γερμανό, Σεμπάστιαν Φέτελ (σ.σ. εννέα σερί νίκες το 2013).
Όμως στον δεύτερο γύρο του αγώνα, ο Σάϊνθ προσπέρασε τον Ολλανδό «πιλότο», ο οποίος λίγο αργότερα, διαπίστωσε ότι από το μονοθέσιο του έβγαινε «μπλε καπνός».
«Μόλις έσβησαν τα φώτα, το δεξί φρένο έκλεισε, οπότε το αυτοκίνητο ήταν δύσκολο να οδηγηθεί από την αρχή», εξήγησε στην συνέχεια ο «Mad Max», ο οποίος μετρούσε 43 διαδοχικά GP χωρίς να εγκαταλείψει.
Ο Ολλανδός παραμένει στην κορυφή του πρωταθλήματος, αλλά ο Λεκλέρκ πέρασε στην δεύτερη θέση, μόλις τέσσερις βαθμούς πίσω από τον επικεφαλής (σ.σ. 51 βαθμοί έναντι 47).
Όπως στην Σινγκαπούρη τον περασμένο Σεπτέμβριο -όπου τελείωσε το πρώτο σερί δέκα νικών του Φερστάπεν- ο Σάϊνθ, ο οποίος μόλις επέστρεψε από την επέμβαση σκωληκοειδείτιδας πριν από 15 ημέρες, έφθασε στην τρίτη νίκη του στην F1, μετά την Σιγκαπούρη το 2023 και το Σιλβερστόουν το 2022.
«Ήταν ένας πολύ καλός αγώνας, σωματικά δεν ήταν ο πιο εύκολος, αλλά ήμουν σε μεγάλο βαθμό μόνος, οπότε μπορούσα να διαχειριστώ τον ρυθμό και τα ελαστικά», σχολίασε ο Ισπανός οδηγός στον τερματισμό.
Ο Σάϊνθ και ο Λεκλέρκ, «προσέφεραν» στην Ferrari το πρώτο της «1-2 μετά το GP του Μπαχρέιν το 2022.
«Είναι ωραία αίσθηση, ειδικά για την ομάδα», είπε ο Λεκλέρκ, ο οποίος τερμάτισε μπροστά από τον Βρετανό, Λάντο Νόρις με McLaren, ενώ ο «ομόσταυλος» του, ο Αυστραλός, Όσκαρ Πιάστρι, απέτυχε ν’ ανεβεί στο βάθρο, στο τέλος του αγώνα που σημαδεύτηκε από το εντυπωσιακό ατύχημα του Τζορτζ Ράσελ.
Ο Βρετανός οδηγός, προσέκρουσε σε προστατευτικό τοίχο πριν καταλήξει στην αριστερή πλευρά του μονοθεσίου του που σταμάτησε στην μέση της πίστας. Ευτυχώς, ήταν ένα ατύχημα χωρίς σωματικές συνέπειες για τον έμπειρο οδηγό.
Στα αξιοσημείωτα του αγώνα, το γεγονός ότι ο Βρετανός επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής, Λιούις Χάμιλτον -ο οποίος αναμένεται την επόμενη χρονιά στην Ferrari και στην θέση του Σάινθ- εγκατέλειψε λόγω προβλήματος στον κινητήρα.
Ποινή 20 δευτερολέπτων στον Φερνάντο Αλόνσο μετά την ολοκλήρωση του γκραν πρι Αυστραλίας επέβαλαν οι αγωνοδίκες, καθώς έκριναν ότι η οδήγησή του πριν το ατύχημα του Τζορτζ Ράσελ ήταν «πιθανά επικίνδυνη». Ο οδηγός της Mercedes «κυνηγούσε» τον δις παγκόσμιο πρωταθλητή με πιο «φρέσκα» ελαστικά στο τέλος του αγώνα και πλησίασε την Aston Martin του Ισπανού, η οποία κινούνταν σχετικά αργά, στο σύμπλεγμα των στροφών 6/7 στον τελευταίο γύρο, ωστόσο ο Βρετανός έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του και κατέληξε στις μπαριέρες.
Οι αγωνοδίκες σημείωσαν το συμβάν στα λεπτά μετά το τέλος του αγώνα και, αφού εξέτασαν τα διαθέσιμα βίντεο και μίλησαν με τους δύο οδηγούς, επέβαλαν στον Αλόνσο ποινή διέλευσης από τα πιτ, η οποία ισούται με 20 δευτερόλεπτα, με αποτέλεσμα να «πέσει» από την έκτη στην όγδοη θέση της κατάταξης του αγώνα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ