Η Audi αναβάθμισε τις PHEV εκδόσεις των κορυφαίων SUV της, προσφέροντάς τους μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία και νέες τεχνολογίες.
Στις αρχές του έτους, η Audi παρουσίασε το ανανεωμένο Q7, το οποίο γνωστοποίησε ότι θα διατίθεται με μια σειρά από κινητήρια σύνολα. Πλέον, η γκάμα εμπλουτίστηκε με το νέο τετρακίνητο plug-in hybrid Q7 TFSI e quattro, την ώρα που οι Γερμανοί παρουσίασαν και την αντίστοιχη facelift έκδοση TFSI e quattro του Q8, που επίσης είχε αναβαθμιστεί τον προηγούμενο Σεπτέμβριο.
Πριν φτάσουμε στα κινητήρια σύνολα και τις τεχνολογικές αναβαθμίσεις, οι καινούριες εκδόσεις των δύο PHEV SUV διαθέτουν και νέα στοιχεία εξωτερικής σχεδίασης, με καινούριες ποδιές στις δύο άκρες του αμαξώματος, για να τονιστεί ο ισχυρός χαρακτήρας τους.
Επιπλέον, οι LED προβολείς υψηλής απόδοσης διαθέτουν καινούριες ψηφιακές «υπογραφές» για τα φώτα ημέρας, ενώ οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επιλέξουν προβολείς Matrix LED, όπως και HD Matrix LED. Συν τοις άλλοις, για πρώτη φορά, είναι προαιρετικά διαθέσιμη η επιλογή OLED πίσω φωτιστικών σωμάτων.
Στην «καρδιά» και των δύο SUV βρίσκεται ένας V6 κινητήρας Otto 3,0 L, που αποδίδει 340 PS, ενώ το επαναφορτιζόμενο υβριδικό κινητήριο σύνολο περιλαμβάνει και ηλεκτροκινητήρα 177 PS και 460 Nm. Επιπλέον, η μπαταρία λιθίου είναι πιο αποτελεσματική, με ενεργειακή χωρητικότητα 25,9 kWh (αξιοποιήσιμη 22 kWh), που εξασφαλίζει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία έως και 90 km σε αστικές περιοχές σύμφωνα με το πρότυπο WLTP EAER City ή 85 km στον αντίστοιχο συνδυασμένο κύκλο.
Από πλευράς απόδοσης των δύο μοντέλων, η έκδοση 55 TFSI e quattro έχει μέγιστη συνδυαστική ισχύ 394 PS και ροπή 600 Nm. Έτσι, τα 0-100 km/h έρχονται σε 5,7 sec. Η κορυφαία έκδοση 60 TFSI e quattro αποδίδει συνδυαστικά 490 PS και 700 Nm, με αποτέλεσμα να αρκούν 5,0 sec για τα 0-100 km/h. Όλες οι εκδόσεις έχουν τελική ταχύτητα η οποία περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 240 km/h, ενώ σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία επιταχύνουν έως τα 135 km/h.
Όσο για την μπαταρία, έχει δυνατότητα φόρτισης με ταχύτητες έως 7,4 kWh και χρειάζεται περίπου 3 ώρες και 45 λεπτά για να φτάσει στο 100% της ενεργειακής χωρητικότητάς της.
Τα νέα PHEV Q7 και Q8 έχουν τη δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής ή υβριδικής εκκίνησης, ανάλογα με την επιθυμία του οδηγού τους, ακόμα και αν το πεντάλ του γκαζιού είναι πλήρως πατημένο. Ως νέο χαρακτηριστικό των αναβαθμισμένων μοντέλων, η μπαταρία επαναφορτίζεται με «έξυπνο» τρόπο και μόνο με ταχύτητες άνω των 65 km/h όταν ο κινητήρας είναι σε αντίστοιχη λειτουργία. Έτσι, μεγιστοποιείται η αμιγώς ηλεκτρική κίνηση.
Ο χειρισμός των κορυφαίων οχημάτων ελεύθερου χρόνου στην γκάμα της φίρμας γίνεται πιο εύκολος με το σύστημα τετραδιεύθυνσης, ενώ υπάρχει και ηλεκτρομηχανικό active roll stabilization (eAWS) για πιο δυναμική οδηγική εμπειρία. Σε αυτό συμβάλλει και η αναβαθμισμένη ανάρτηση, ενώ ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να επιλέξει, προαιρετικά, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αερανάρτηση με σύστημα συνεχώς προσαρμοζόμενης απόσβεσης.
Από πλευράς εξοπλισμού, η Audi διαθέτει τις νέες PHEV εκδόσεις με περισσότερες «παροχές». Για το εσωτερικό υπάρχει η επιλογή ανάμεσα σε 9 διακοσμητικά ένθετα και 3 φινιρίσματα, ενώ «προστέθηκαν» πέντε νέα σχέδια για τις ζάντες, από 21 έως 23 ιντσών ανάλογα με το μοντέλο. Η φίρμαi έχει επίσης επεκτείνει τη γκάμα των εφαρμογών και των συστημάτων υποστήριξης οδηγού.
Τα νέα Audi Q7 TSFI e quattro και Q8 TFSI e quattro θα αρχίσουν να λανσάρονται εμπορικά από τα τέλη του μήνα. Για το Q7, οι τιμές στη Γερμανία ξεκινούν από 85.500 € (55 TFSI e quattro) και 96.000 € (60 TFSI e quattro). Για το Q8, στη γερμανική αγορά το αντίστοιχο κόστος απόκτησης είναι από 92.900 € (55 TFSI e quattro) και 103.200 € (60 TFSI e quattro).