Πολιτισμός

Θεσσαλονίκη: Η ομορφιά και ο εφιάλτης του να είσαι άνθρωπος μέσα από τη νέα παράσταση του ΚΘΒΕ «Αίθουσα Αναμονής. Humanity»

Γιατί υπάρχει αγάπη; Γιατί υπάρχει μίσος; Η ψυχή του ανθρώπου είναι γεννημένη για να πράττει το καλό ή το κακό; Ερωτήματα όπως αυτά τίθενται σε μία… αίθουσα αναμονής, ενώ οι άνθρωποι που τα σχολιάζουν βασίζονται σε πραγματικά γεγονότα που στιγμάτισαν την παγκόσμια ιστορία. Πρόκειται για τη νέα παραγωγή του ΚΘΒΕ «Αίθουσα Αναμονής. Humanity», σε σύλληψη, δραματουργική επεξεργασία και σκηνοθεσία του Ένκε Φεζολλάρι.

Η παράσταση, που περιγράφει την ομορφιά και ταυτόχρονα τον εφιάλτη του να είσαι άνθρωπος, κάνει πρεμιέρα το Σάββατο 10 Φεβρουαρίου στο Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών.

«Είναι ένα κοινωνικό/υπαρξιακό έργο. Από τη μία θέτει πολύ έντονα κοινωνικά ζητήματα που αφορούν όλους τους ανθρώπους, ανεξαρτήτων χωρών, ηλικιών και καταβολών, μαζί με ένα μεγάλο “ γιατί” και από την άλλη θέτει ένα βαθύ υπαρξιακό ερώτημα, σε σχέση με το ποια πλευρά του εαυτού μας “ ταΐζουμε” καλύτερα. Αν είμαστε καλοί, αν είμαστε κακοί και τι κάνουμε κάθε μέρα σε σχέση μ’ αυτό», δηλώνει στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο σκηνοθέτης Ένκε Φεζολλάρι.

Η αίθουσα αναμονής ενός νοσοκομείου ή ενός σταθμού τρένων, σύμφωνα με τον σκηνοθέτη είναι στην πραγματικότητα ένα μη τοπίο, ένα no man’s land, ενώ ο θεατής πρόκειται να μπει σε μία χρονοκάψουλα και να ταξιδέψει σε σταθμούς της ιστορίας του 20ού και 21ου αιώνα. «Οι αίθουσες αναμονής αποτελούν έναν τόπο μετεπιβίβασης και αποβίβασης, ενώ τα έξι πρόσωπα που συναντιούνται σ’ αυτές, έρχονται για να μας πουν κάποια γεγονότα που συντελέστηκαν στην ανθρωπότητα, αλλά και δικές τους ιστορίες», εξηγεί ο κ. Φεζολλάρι.

Με όχημα τις προσωπικές τους αυτές ιστορίες, αλλά και μεγάλες στιγμές επιτευγμάτων ή σκοτεινών σελίδων της ανθρώπινης ιστορίας, οι ερμηνευτές στήνουν ένα υπαρξιακό freakshow πάνω στη σκηνή και θέτουν το μεγάλο ερώτημα αν γεννιόμαστε καλοί η κακοί και το γιατί καταλήγουμε στο σκοτάδι ως ανθρώπινο γένος. «Αυτοί οι σαλτιμπάγκοι, που προέρχονται από τον κόσμο του τσίρκου του Μπέκετ, σιγά-σιγά γίνονται άνθρωποι επί σκηνής. Οπότε όσοι γινόμαστε άνθρωποι, τόσο γινόμαστε τέρατα μέσα μας και φτάνουμε στην απόλυτη εκμηδένιση της έννοιας του ανθρώπου και της ανθρωπότητας, που είναι το Άουσβιτς», σημειώνει ο σκηνοθέτης.

Από εκεί προήλθε και η έμπνευση του Ένκε Φεζολλάρι να βάλει την ίδια την ανθρωπότητα στην αίθουσα αναμονής. «Η ανθρωπότητα τη συγκεκριμένη στιγμή που συντελείται η παράσταση είμαστε εμείς, οπότε αυτοί οι έξι ηθοποιοί, αντανακλούν και εκπροσωπούν τον άνθρωπο, με αποτέλεσμα ο κάθε θεατής να βρίσκει τον δικό του», υπογραμμίζει.

Στη σύγχρονη παράσταση που αποτελεί «μικροσκόπιο» της κοινωνίας του χθες και του σήμερα, αποδεικνύεται η διαχρονικότητα των θεμάτων που μας απασχολούν, μέσα από μία πολύ συναισθηματική και ανθρώπινη κατάθεση.

Η «Αίθουσα Αναμονής. Humanity» είναι κατάλληλο για θεατές άνω των 16 ετών. Κάνει πρεμιέρα το Σάββατο 10 Φεβρουαρίου στις 21:00, ενώ θα ανεβαίνει κάθε Τετάρτη και Κυριακή στις 19:00, Πέμπτη και Παρασκευή στις 21:00 και με διπλή παράσταση κάθε Σάββατο στις 18:00 και 21:00.

Θεσσαλονίκη: Η ομορφιά και ο εφιάλτης του να είσαι άνθρωπος μέσα από τη νέα παράσταση του ΚΘΒΕ «Αίθουσα Αναμονής. Humanity»
σχολίασε

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

To Top