Το 2027 το κόστος παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα είναι πιο φθηνό σε σχέση με αυτά με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αυτό έχει να κάνει με το κόστος των μπαταριών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έπεσε κάτω από 90% τα τελευταία 15 χρόνια.
Έρευνα από το Γραφείο Τεχνολογιών Οχημάτων του Υπουργείου Ενέργειας των ΗΠΑ λένε ότι το κόστος των μπαταριών των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων από το 2008 έως το 2023 μειώθηκε κατά 90%, βοηθώντας με αυτό τον τρόπο τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν το χάσμα στις τιμές ανάμεσα στα ηλεκτρικά και τα αυτοκίνητα με κινητήρες καύσης.
Η έρευνα υποστηρίζει πως το κόστος μιας μπαταρίας ιόντων λιθίου για ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει μειωθεί από τα 1.415 δολάρια/kWh το 2008 στα 139 δολάρια/kWh το 2023. Αν κάνουμε τη μετατροπή σε ευρώ, τότε έχουμε μείωση από τα 1.290 ευρώ ανά κιλοβατώρα το 2008 σε περίπου 127 ευρώ ανά κιλοβατώρα το 2023. Η διαφορά δεν είναι τόσο μεγάλη εάν συμπεριληφθούν τα 15 χρόνια πληθωρισμού που έχουν μεσολαβήσει, ωστόσο η έρευνα επισημαίνει πως το αρχικό κόστος κατεβαίνει περίπου 1.000 δολάρια (915 ευρώ περίπου) όταν προσαρμοστεί στην τρέχουσα αξία του δολαρίου.
Ως εκ τούτου, με ένα πρόχειρο υπολογισμό, μία μπαταρία 81 kWh το 2008 κόστιζε περίπου 105.000 ευρώ και το 2023 το κόστος είχε μειωθεί περίπου στα 10.300 ευρώ.
Η έρευνα αναφέρεται σε ΙΧ και ελαφρά ηλεκτρικά οχήματα, με τουλάχιστον 100.000 μονάδες παραγωγή ετησίως.
Φθηνότερα το 2027 τα ηλεκτρικά
Οι εταιρείες αναμένουν ότι το κόστος των μπαταριών θα συνεχίσει την πτωτική πορεία και τα επόμενα χρόνια. Σε αυτή την κατεύθυνση θα συμβάλουν οι βελτιώσεις στις τεχνολογίες και τη χημεία της μπαταρίας, οι νέες διαδικασίες κατασκευής και η αύξηση του όγκου παραγωγής.
Έτσι η εταιρεία ανάλυσης της αγοράς, Gartner, υποστηρίζει πως το 2027 τα ηλεκτρικά θα είναι φθηνότερα στην παραγωγή τους απ’ ότι τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.