Ελλάδα

Ηράκλειο: Μαθητές δημιούργησαν βραβευμένο επιτραπέζιο-ψηφιακό παιχνίδι που εμπνέει τη νέα γενιά για τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης

Ένα πρωτοποριακό εκπαιδευτικό επιτραπέζιο-ψηφιακό παιχνίδι, που έχει στόχο να εμπνεύσει και να ευαισθητοποιήσει τους νέους για τους 17 Παγκόσμιους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ, δημιούργησαν 14 μαθητές του 3ου Γυμνασίου Ηρακλείου. Η μαθητική ομάδα, στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος του μη κερδοσκοπικού οργανισμού JA Greece, ίδρυσε τη «εικονική επιχείρηση» EcoRun και δημιούργησε το παιχνίδι «GGT (Global Goal Trivia) – 17 ΣΤΟΧΟΙ, 1 ΚΟΣΜΟΣ».

Το παιχνίδι ξεχώρισε, αποσπώντας το Βραβείο Καλύτερης Προώθησης Προϊόντος/Υπηρεσίας στη Μαθητική Έκθεση της Θεσσαλονίκης του JA Greece, ενώ κατατάχθηκε στις 10 κορυφαίες μαθητικές επιχειρήσεις πανελλαδικά, στο πλαίσιο του 5ου Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού Επιχειρηματικότητας Νέων του Envolve Entrepreneurship. Παράλληλα, διεκδικεί το Public Choice Award του JA Greece, με το κοινό να καλείται να αναδείξει την καλύτερη διαφήμιση μαθητικής επιχείρησης.

Το «Global Goal Trivia» είναι ένα καινοτόμο επιτραπέζιο-ψηφιακό παιχνίδι που συνδυάζει το παραδοσιακό ταμπλό και τα φυσικά πιόνια με διαδραστικά ψηφιακά μέσα, προσφέροντας μία μοναδική εμπειρία βιωματικής μάθησης και ψυχαγωγίας. Στόχος του είναι η διάδοση της γνώσης και η ενίσχυση της ενεργής συμμετοχής των παικτών στους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης.

Το παιχνίδι παίζεται από 2 έως 6 παίκτες, οι οποίοι απαντούν σε ερωτήσεις που σχετίζονται με τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης. Για κάθε στόχο υπάρχουν τρεις ερωτήσεις, ενώ bonus πόντοι δίνουν στρατηγικό πλεονέκτημα στους πιο γρήγορους και ενημερωμένους παίκτες.

Οι ερωτήσεις εμφανίζονται αφού οι παίκτες σαρώσουν QR codes πάνω στο ταμπλό. Οι ερωτήσεις αντλούνται τυχαία από δυναμική βάση δεδομένων, εξασφαλίζοντας ότι κάθε παιχνίδι είναι διαφορετικό και απρόβλεπτο. Νικητής αναδεικνύεται εκείνος που θα συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους, απαντώντας και στους 17 Στόχους.

Η ιδέα γεννήθηκε από την ανάγκη των μαθητών να συνδυάσουν την τεχνολογία με την άμεση επικοινωνία και να προσφέρουν μια εναλλακτική εμπειρία παιχνιδιού, μακριά από την παθητικότητα της οθόνης. Όπως ανέφερε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η μαθήτρια Ραφαέλα Παπαδάκη: «Σχεδιάσαμε ένα παιχνίδι που ενισχύει την κοινωνική αλληλεπίδραση και μετατρέπει τη γνώση για τη βιωσιμότητα σε μια προσιτή και ευχάριστη εμπειρία».

Η EcoRun αποτελείται από τους μαθητές: Όλγα Κατζιλάκη, Νικήτα Μπαλούκο, Απόλλωνα Καραταράκη, Μαρία-Ιωάννα Σαΐτη, Ραφαέλα Παπαδάκη, Εβελίνα Μπέτα, Ευανθία Καρύδη, Αριστέα Αβραμάκη, Μαρίζα Αλεξάκη, Λυδία Τζαγκαράκη, Μαρία Σφακιανάκη, Κωνσταντίνο Παπαδάκη και Δέσποινα Ζερβάκη. Την ομάδα στήριξαν οι καθηγήτριες Μαρία Φουντουλάκη (Οικονομίας), Φωτεινή Κωνσταντάκη (Πληροφορικής), Ελένη Καρκανάκη (Αγγλικής Φιλολογίας) και ο σύμβουλος-μέντορας Γεώργιος Βουζαξάκης.

Η δημιουργία του παιχνιδιού διήρκεσε περίπου πέντε μήνες, με τους μαθητές να συμμετέχουν σε όλα τα στάδια: Από τη σύλληψη της ιδέας, τον σχεδιασμό, τη συγγραφή ερωτήσεων, έως την οπτικοποίηση και την τελική υλοποίηση. Η ομαδικότητα, η συνεργασία και ο αμοιβαίος σεβασμός ήταν οι βασικές αρχές που καθόρισαν την επιτυχία του εγχειρήματος.

Από την πλευρά της, η καθηγήτρια Μαρία Φουντουλάκη σημείωσε ότι κάθε μαθητής «ένιωσε ότι συμβάλλει ουσιαστικά στο τελικό αποτέλεσμα, ανεξαρτήτως του ρόλου του», ενώ η εκπαιδευτικός Ελένη Καρκανάκη πρόσθεσε για την εμπειρία, ότι «βοήθησε τα παιδιά να χτίσουν σχέσεις εμπιστοσύνης και να μάθουν να χαίρονται τη συλλογική δημιουργία».

«Η μεγαλύτερη νίκη τους ήταν η εσωτερική εξέλιξη, η απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και η ικανοποίηση ότι κατάφεραν να υλοποιήσουν μια πρωτότυπη ιδέα από το μηδέν», ανέφερε η εκπαιδευτικός Φωτεινή Κωνσταντάκη, που συμπλήρωσε ότι για την υλοποίηση της δράσης, καθοριστική υπήρξε και η στήριξη των χορηγών, μεταξύ των οποίων ήταν και η Περιφέρεια Κρήτης.

blank

Ανάμεσα στους μαθητές που συμμετείχαν, ήταν η Εβελίνα Μπέτα που χαρακτήρισε τη συμμετοχή της ως: «Μία από τις πιο ξεχωριστές εμπειρίες της ζωής μου. Έμαθα τι σημαίνει συνεργασία, φιλία, διασκέδαση. Αγάπησα αυτή την ομάδα και θα είμαι για πάντα ευγνώμων», ενώ από την πλευρά του, ο μέντορας Γεώργιος Βουζαξάκης: «Η συμμετοχή στον διαγωνισμό ήταν απλώς η αφορμή. Ο πραγματικός στόχος ήταν να δώσουν οι μαθητές φωνή σε παγκόσμια ζητήματα και να νιώσουν πως μπορούν οι ίδιοι να γίνουν φορείς αλλαγής».

Το παιχνίδι διατίθεται και στα αγγλικά, προσδίδοντάς του διεθνή χαρακτήρα, και μπορεί να αξιοποιηθεί σε σχολεία, φεστιβάλ, δράσεις ΜΚΟ αλλά και εταιρικά workshops, ενισχύοντας δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης.

 

blank
Ηράκλειο: Μαθητές δημιούργησαν βραβευμένο επιτραπέζιο-ψηφιακό παιχνίδι που εμπνέει τη νέα γενιά για τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης
σχολίασε

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

To Top