Νέα επίθεση των ΗΠΑ στο Ιράν, που ανταπέδωσε με «χτυπήματα» σε Κουβέιτ και Μπαχρέιν

Κλιμακώθηκε εκ νέου τα ξημερώματα της Κυριακής η ένταση στη Μέση Ανατολή, με τις αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις να πραγματοποιούν νέες επιθέσεις εναντίον στρατιωτικών στόχων του Ιράν στην περιοχή των Στενών του Ορμούζ.

Λίγες ώρες αργότερα, το Ιράν απάντησε με εκτοξεύσεις πυραύλων και μη επανδρωμένων αεροσκαφών προς το Κουβέιτ και το Μπαχρέιν, προκαλώντας συναγερμό στις δύο χώρες. Οι Φρουροί της Επανάστασης ανακοίνωσαν ότι οι επιθέσεις στόχευσαν αμερικανικές στρατιωτικές εγκαταστάσεις ως αντίποινα για τις αμερικανικές επιχειρήσεις.

Σύμφωνα με τους ιρανούς αξιωματούχους, επλήγησαν στρατιωτικές εγκαταστάσεις στη βάση Αλί αλ Σάλεμ στο Κουβέιτ και στη ναυτική βάση του 5ου Στόλου στο Μπαχρέιν. Ωστόσο, δεν υπήρξε άμεση επιβεβαίωση για την έκταση των ζημιών ή για τυχόν θύματα.

Από την πλευρά τους, αμερικανικά μαχητικά αεροσκάφη έπληξαν εγκαταστάσεις επιτήρησης, συστήματα επικοινωνιών, θέσεις αντιαεροπορικής άμυνας, καθώς και αποθήκες drones και ναρκών σε διάφορες περιοχές του Ιράν.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες υποστηρίζουν ότι οι επιχειρήσεις πραγματοποιήθηκαν ως απάντηση σε προηγούμενη επίθεση εναντίον εμπορικού δεξαμενόπλοιου που έπλεε στα Στενά του Ορμούζ. Σύμφωνα με την αμερικανική Κεντρική Διοίκηση (CENTCOM), η Τεχεράνη συνέχισε τις επιθετικές της ενέργειες κατά της εμπορικής ναυτιλίας, γεγονός που οδήγησε στη νέα στρατιωτική αντίδραση.

Εκρήξεις αναφέρθηκαν σε αρκετές περιοχές του νότιου Ιράν, μεταξύ των οποίων η Σιρίκ, το Μπαντάρ Αμπάς και το νησί Κεσμ. Ιρανικά μέσα ενημέρωσης μετέδωσαν ότι επλήγησαν τηλεπικοινωνιακές εγκαταστάσεις, ενώ δεν υπήρχαν άμεσες πληροφορίες για ανθρώπινες απώλειες.

The siren has been sounded ..Citizens and residents are urged to remain calm and head to the nearest safe place.

Παράλληλα, οι ένοπλες δυνάμεις του Κουβέιτ και του Μπαχρέιν ανακοίνωσαν ότι ενεργοποίησαν τα συστήματα αεράμυνας για την αντιμετώπιση των ιρανικών πυραύλων και drones.

Σε ανακοίνωσή της, η CENTCOM τόνισε ότι οι αμερικανικές δυνάμεις παραμένουν σε πλήρη επιχειρησιακή ετοιμότητα, υπογραμμίζοντας ότι η ασφάλεια της ναυσιπλοΐας στα Στενά του Ορμούζ αποτελεί βασική προτεραιότητα. Παρά την ένταση, η διέλευση των εμπορικών πλοίων από την περιοχή συνεχίζεται.

 

Επιμέλεια: Συντακτική Ομάδα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *